Cum scrii e-mailuri corect

Comunicarea prin e mailuri trebuie sa fie similara cu o comunicare in scris, deoarece trebuie sa dam dovada de o gramatica foarte buna si trebuie sa stim cum ne adresam diferitelor persoane fizice sau juridice.

O buna comunicare este esentiala in viata de zi cu zi sau in cadrul unei companii.Daca dai dovada de o comunicare foarte buna asta inseamna ca esti foarte serios iar daca tu aplici pentru un job/loc de munca undeva, ai toate sansele sa fi ales pentru acel post specific.



Astazi doresc sa impartasesc cu voi cateva tempalte-uri de e-mailuri pe care puteti sa le trimiteti in momentul in care doresti sa trimiti un e-mail catre o persoana sau catre o firma.

Daca totusi esti managerul unei firme, iti aratam cum trebuie sa arate si mail-ul pe care o sa il trimiti persoanelor de contact sau candidatilor pentru diverse posturi in firma ta.

Este foarte important sa urmati intotdeauna instructiunile atunci cand aplici pentru un loc de munca pentru ca trebuie sa sti cum sa te adresezi, nu este indeajuns sa trimiti doar un “Buna Ziua, acesta este CV-ul meu.Multumesc”, trimiti CV-ul atasat in email si o scrisoare de intentie pentru angajator.

e mailuri



Ce trebuie sa continta aceasta scrisoare de intentie?

Numele dvs. complet si informatiile de contact, nr de telefon etc.
Motivul pentru care scrii
Titlul postului pentru care aplicati
Calificarile care te fac sa fii potrivit pentru post
Atasarea CV-ului tau
Scrisoarea de intentie
Documente necesare daca ti-au fost cerute

Scrie emailul intr-un word inainte

Următorul pas este să compuneți e-mailul pe care îl veți trimite împreună cu documentele de aplicare. Puteți fie să utilizați e-mailul ca scrisoare de intenție, fie să includeți o copie a scrisorii de intenție împreună cu e-mailul.

Includeți un salut care se adresează destinatarului, unul sau două paragrafe care descriu de ce scrieți și calificările dvs. și un paragraf de încheiere care include informațiile dvs. de contact și mulțumiri pentru timpul acordat destinatarului.

De asemenea, trebuie să includeți mențiunea documentelor atașate la e-mail. Informații suplimentare pe care trebuie să le puneți în e-mail sunt modul în care ați aflat despre locurile de muncă deschise și dacă/când veți urmări.

Alege un subiect concis si clar

Linia de subiect al aplicației dvs. este importantă, deoarece permite rapid managerilor de angajare să vadă ce presupune e-mailul. Deoarece managerii de angajare primesc atât de multe e-mailuri pentru posturi, păstrarea subiectului cât mai clar și concis posibil crește șansele de a atrage atenția spectatorului.

Luați în considerare un subiect precum „Numele dvs. – Poziția pentru care aplicați” sau ceva similar pentru a vă asigura că destinatarul știe exact despre ce este vorba de e-mailul dvs

Finalizati toate e mailurile cu semnatura dvs.

Includeti la sfarsitul e-mailului dvs numele complet si informatii de contact, cum ar fi numarul dvs. de telefon, e-mailul, portofoliul online si un profil al unei retele de socializare.Nu ezitati sa il treceti, fie ca este de facebook fie ca este de instagram, cu siguranta compania o sa va caute pe retelele de socializare si daca nu il treceti deoarece aceastea spun multe despre noi.

Includeti atasamentele in email

Atasati in email CV-ul, scrisoare de intentie si orice document suplimentar doriti sa trimiteti.

Examinati, corectati si apoi trimiteti emailul

Inainte sa apasati TRIMITE,este foarte importanta sa revizuiti si sa va corectati e mailul pentru a va asigura acuratetea si profesionalismul in gramatica si ortografie.



Daca ati scris emailul in limba engleza, nu ezitati sa folositi aplicatia Grammarly,care este gratuita si va ajuta foarte mult.Aceasta detecteaza greseli in scriere si corecteaza printr-un simplu click.

Sablon e mail pentru angajare
Urmatorul este un sablon pe care il puteti folosi ca ghid atunci cand va structurati e-mailul pentru cererea de angajare:

Subiect: Numele dumneavoastra – Titlul postului, numarul de referinta pentru lista de locuri de munca, dacă este cazul



Salutare: salutati destinatarul cu „Draga [numele si prenumele managerului de angajare]” sau pur și simplu „Stimati manager(i) de angajare” daca nu cunoasteti deloc destinatarul. Evitati titlurile de gen, cum ar fi domnul si doamna, daca nu le cunoști genul.

Primul paragraf: Prezentați-va, precum si postul pentru care aplicati si unde ati gasit lista de locuri de munca. Includeti daca ati fost recomandat de cineva, precum si de ce sunteti interesat de pozitie.

Al doilea paragraf: Includeti calificari specifice care va fac să fiti potrivit pentru post. Mentionati educatia si experienta dvs., daca este cazul, precum si una sau doua abilitati care sunt relevante pentru post.

Al treilea paragraf: Mentionati documentele ataaate și informati destinatarul ca vevi fi bucuros sa furnizati informatii suplimentare daca este necesar. Multumiti destinatarului pentru timpul și consideratia acordata. Daca intentionati sa urmariti, includeti cand veti urmari in acest paragraf.

Inchidere: multumiti din nou destinatarului si includeti un salut de incheiere politicos, cum ar fi „Cu stima”, și includeti semnatura plus informatiile de contact.

Add a Comment

Your email address will not be published.